fredag 24 maj 2013

Vild och vacker?

Det är de vilda, otuktade trädgårdarna som är vackrast. De där murgrönorna svingar sig som lianer, marken täcks av blommor i fantastiska blandningar och djupgröna djungler där allt kanhända. I förfallet finns alltid skönhet och historia.

Men, jag måste erkänna att detta gäller andras trädgårdar. Hos mig vill jag ha ordning. Frösådda plantor från grannen göre sig icke besvär. Jag har låtit några små plantor vara kvar på försök men känert en viss stress när jag ser aklejor lite här och där, klint, blått ormöga bland min fina vita och krollliljor. Kantskurna rabatter, dova färger och massverkan vill jag ha.

Möjligen om den är riktigt mörk eller vit

Troligtvis nej

Kanske i ett mörkt hörn

Sprider sig så tacksamt så ja, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar