söndag 29 januari 2012

Min stil




Min stil: Motsatser. Klassiskt blandat med kitschiga accessoarer, Dolly Parton/Lolita mot flickiga små guldsmycken, farmors päls med pippi långstrump halsduk, knytblus och jeanskjol, dyrt mot billigt. Kvalitet. Kjol, klänning och vita T-shirts är nästan alltid basen. Smycken.

Mina färger: Svart eller mörka färger som plommon, mörkgrått. Vita T-shirts. 

Min inspiration: Magasin (mina travar gås igenom med jämna mellanrum), böcker, resor och loppisar. Vissa personer återkommer ständigt, personer med stil som hållit genom åren. Några på bild här bredvid.

Bästa detaljen: När det gäller mode - smycken. När det gäller hemmet - kuddar och ljus.

Favoritmaterial: Naturmaterial, att blanda siden mot ylle, linne mot sammet. Aldrig akryl.

Trött på: GI, LCHF -tjat, hurtiga människor göre sig icke besvär hos mig, hurtig ofta lika med präktig. Förutfattade meningar - jag???!!! MIO, Lene Bjerre och annat icke värdebeständigt. Som tur är verkar Shabby chic och den marina stilen à la amerikansk östkust vara på väg att begravas.

Tror på i vår: Personlig stil, det speciella och det unika istället för det massproducerade. Sedan tror jag alltid på en personlig stil där man plockar det som passar en själv. Jag välkomnar trender som något roligt och en extra krydda, inte huvudsaken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar